Strona Główna / ENGLISH CORNER / Projekt „Global Citizen Schools”

Projekt „Global Citizen Schools”

Projekt „Global Citizen Schools” to narodowy projekt edukacyjny AIESEC Polska. Jest on skierowany do szkół podstawowych i gimnazjów na terenie województwa lubelskiego. W ramach projektu praktykanci z różnych państw prowadzą w szkołach warsztaty edukacyjne, których tematyka odnosi się do języka, tradycji i kultury państw pochodzenia praktykantów.

W dniach 22-26 września 2014 roku w naszej szkole realizowane były warsztaty w ramach projektu „Global Citizen Schools”. Praktykanci z Chin (Yan), Indii (Baishali) i Pakistanu (Fahad) prowadzili w języku angielskim warsztaty kulturowe z uczniami naszej szkoły. W warsztatach brali udział zarówno uczniowie klas młodszych I-III jak i uczniowie klas starszych IV-VI. Ze względu na poziom opanowania języka angielskiego uczniowie klas I i II mieli jedną godzinę lekcyjną warsztatów, natomiast uczniowie klas III-VI dwie godziny lekcyjne warsztatów.

Podczas warsztatów praktykanci zapoznawali dzieci ze swoim krajem - jego tradycjami, historią, kulturą, przyrodą, zabytkami i sportem. Wykorzystywali przygotowane przez siebie prezentacje multimedialne oraz rekwizyty np. do przedstawienia sposób posługiwania się pałeczkami lub grania w krykieta i hokeja na trawie. Dzieci miały możliwość nauczenia się w mowie i piśmie podstawowych zwrotów w językach narodowych praktykantów. Podczas zajęć prezentowane były również krótkie filmy na temat Chin i Pakistanu. Uczniom najbardziej podobały się filmy prezentujące ślub i wesele w Pakistanie oraz film o wytwarzaniu tradycyjnej potrawy na Święto Smoczych Łodzi – ryżu z wieprzowiną gotowanego w liściach bambusa. Każde zajęcia były podsumowane serią pytań skierowanych do uczniów. Wynik był miłym zaskoczeniem dla praktykantów, ponieważ uczniowie znali odpowiedzi na wszystkie pytania. Podczas zajęć prowadzone były także ćwiczenia utrwalające znajomość słownictwa w języku angielskim oraz gry i zabawy językowe. Praktykanci prowadzili także zajęcia taneczne dla uczniów oraz spędzali z dziećmi przerwy na korytarzu rozmawiając i grając w tenisa stołowego.

Uczniom bardzo podobały się zajęcia i chciały jak najwięcej dowiedzieć się o życiu w Chinach, Pakistanie i Indiach. Zadawały pytania i z zaciekawieniem słuchały informacji podawanych przez praktykantów. Warsztaty kulturowe przyniosły wiele korzyści uczniom. Poszerzyły ich wiedzę ogólną na temat innych państw oraz kształtowały postawę ciekawości, tolerancji i otwartości wobec innych kultur. Stworzyły sposobność poćwiczenia sprawności językowych oraz stały się motywacją do dalszej nauki języka angielskiego.

DSCF0227
DSCF0235
DSCF0240
DSCF0244
DSCF0261
DSCF0270
DSCF0284
DSCF0338